Ilonahäng, och landet

I måndags fick jag äntligen träffa Ilona igen. Det känns som att det var 100 år sedan sist – vilket det i och för sig inte var, men ändå. Vi bestämde oss för att röra oss in mot stan för en lunch på något trevligt ställe. Och trevligt blev det, lunch på Fridays, shopping, häng på Djurgårn och massa prat om allt möjligt. Hur härligt som helst!

20130705-144432.jpgIlona på Fridays

I tisdags fick jag och min lillasyster för oss att åka upp till landet för att hälsa på mormor och morfar. Så det bar av dit för att komma fram till middag. Vi hann med ett litet träningspass också, kollade på allsång och sedan var det dags för den efterlängtade nattmackan såklart. Mycket kortspel och yatzy innan vi gick och sa oss.

I onsdag skulle vi in till ”stan” för lite shopping. Och det blev så sjukt mycket mer än vad jag hade förväntat mig. Köpte massa fint som jag ville ha här hemma i lägenheten, lite kläder och annat bra att ha! Vi hann även med en fika och hade det hur mysigt som helst.

Igår blev det hemgång då det var dåligt väder och vi inte hade så mycket att göra. Fick middag hemma och mamma och pappa igår när jag ändå skulle lämna Hanna där. Det var skönt så slapp jag äta själv! Markus är ju nämligen i Grekland igen..

Kommentera

