14 juni

Åh, vilken härlig dag det har varit! Vaknade av mig själv, innan larmet gick – vilket är bland det bästa som finns! Frukost och sedan fixa iordning mig för att sedan åka till jobbet. Idag var det ju skolavslutning för dom små barnet. Så det första timmen jag jobbade fanns det inte ett enda barn där, så vi gick mest bara runt och gjorde ingenting. Sedan hade vi samling i klassrummet och delade ut lite smått och gott. Även jag fick presenter, snacka om att jag blev glad! En hink men massa midsommarsaker, jordgubbar, sill, potatis, cider, gräddfil, gräslök, ljuslyktor, choklad och massa annat gott!

20130614-140909.jpg
Tråkigt nog var det ju regn så själva avslutningen hölls inne i gympasalen, med fin sång, dans och uppträdanden. Den stora chocken kom när Gangnam style kom på, och in glider lärarna i solbriller och dansar loss! Så mycket har jag inte skrattat på länge faktiskt – synd att jag inte själv dansade! Eller..?

Sedan blev det varmkorv till lunch och därefter fika! Jag skulle egentligen ha jobbat till kl 17, men det var knappt några barn alls kvar så jag fick gå hem. Hur skönt som helst!

Kommentera

